Några anekdoter ur veckan

Man hör en hel del när man lyssnar på radio, vilket varit min huvudsakliga sysselsättning när jag kört posttransporten till Alvesta på eftermiddagarna den gångna veckan. Förutom musik så sänds de ju en hel del bra program, talkshows skulle man väl kunna säga på radio, för er som inte visste det. Där pratas och debatteras det om en hel del tänkvärda saker, men också en hel del meningslösheter. Komedin på radion är iallafall riktigt kul.
Tänkte lista lite saker jag hört under veckan.

Veckans tabbe:
En tjej pratar lite om heta nyheter under veckan och kommer in på att Mike Tyson har sagt att han vill prostituera sig. Han hade tydligen träffat bordellmamman Heidi Fleisch(eller nått) och hon vill ha honom som sin första "hingst". Radioprataren hade dock lite kass koll på vad Heidi egentligen höll på med.

" Jo, den här Heidi Fleisch har ju blivit dömd för att hon har drivit en export-service i Los Angeles...."
Nämen oj, export är ju bland de olagligaste som finns!

Veckans tanke:

En radiopratare i programmet Krister i P3 störde sig ordentligt på att det står "Ej i trafik" på bussar som inte för tillfället transporterar folk.....de befinner ju sig fortfarande i trafiken. Håller fullständigt med honom!

Veckans svar:

Samme radiopratare ringer upp chefen för ett bussbolag i Göteborg och diskuterar detta en stund.
När radioprataren sen avslutar intervjun med en klassisk fras får han ett svar jag aldrig hört tidigare, ett väldigt tänkigt o bra svar.

"Ok, men då får du ha det så bra"
"Tack, det har jag!"


Något helt annat

Kommentarer
Postat av: Calle Röv

Det är fin intervju det där...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback