Golf spielen - 17 Augusti

Runt kvart i 10 en vanlig torsdagsmorgon  väcktes jag av en pipande telefon. De va tydligen dags för lite moderatbandy igen, så jag gick upp, tvättade bort morgontröttheten och slängde i mig lite frukost. En knapp timme senare hämtades jag upp av Herr Collryd och vi begav oss bort för att hämta upp Eskil. Sen bar de av mot Lanna GK. Efter ett snabbt depåstopp hos Tomas där även Carl slöt upp rullade vi strax in på parkeringen.

Greenfeen kostade 60 spänn, för oss "studerande"....

Vi värmde upp lite på drivingrangen...de gick väl måttligt halvschysst. Bollarna var inte slagvänliga idag verkade det som, men de dög att kasta med, vilket Carl och Majkel roade sig en stund med.

22001-5

På rangen stod även Heinz och Fritz(antar vi)...två snubbar med en riktigt klockren tysk brytning, tror de är de som syns i bakgrunden här, ovanför Mikaels arm. Vill minas att de va Heinz som inte kunde spela golf, och att Fritz instruerade honom...eller så var de tvärt om..

Slutligen påbörjades rundan, som är på 9 hål om man spelar pay'n'play. Resultaten var ungefär lika jämna som Klippiga Bergen.

22001-6
Eskil puttar och Tomas tar till flaggan som stressmoment.

22001-8

Tomas hittade en fin keps, Grönare Skog!

22001-9

Två små pojkar letandes efter bollar, en vanlig företeelse under dagen.

Efter en lång och svettig runda stod Carl som segrare och Mikael på andra plats. Eskil överraskade stort med sina 2 par i rad och fick dela tredjeplatsen med Tomas. Själv hamnade jag sist, dålig golfdag för mig säger vi :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback